táplálkozás
Melyik növényi alapú étrend a legegészségesebb és a legfenntarthatóbb?
A Frontiers in Nutrition folyóiratban megjelent tanulmány a különböző növényi alapú étrendek táplálkozási értékét és környezeti hatásait hasonlította össze, és arra a következtetésre jutott, hogy egy jól megtervezett növényi étrend ugyanolyan egészséges lehet, mint a mediterrán étrend, miközben a környezet terhelését jelentősen csökkenti. A növényi étrendek iránti érdeklődés világszerte nő, mivel egyre több adat bizonyítja, hogy az állati eredetű élelmiszerektől való elmozdulás csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, valamint mérsékli a krónikus betegségek és a korai halálozás kockázatát.
Értelmesebbek és kevésbé betegesek a sok halat fogyasztó gyermekek
A sok halat fogyasztó gyermekek értelmi képességei jobbak. Emellett pedig már azt is kimutatták, hogy azoknak a gyerekeknek, akik rendszeresen fogyasztanak halat, csökkent a megbetegedési hajlama - mondta Machay Tamás gyermekgyógyász.
A három legjobb étel öregedés ellen
Három étel más táplálékokhoz képest messze a legjobbnak bizonyult az öregedés elleni harcban; a Harvard Egyetem tudósai szerint e csodaszerek vissza is fordíthatják az idő előtt beindult káros folyamatokat. A kutatók a kérdéses ételeket széleskörűen tanulmányozva – korábbi vizsgálatok eredményeit is figyelembe véve – bizonyították, hogy valóban működhet a fiatalító hatás.
Az ultra-feldolgozott élelmiszerek fogyasztása ugyanolyan káros lehet, mint a dohányzás
Egyre több kutatás igazolja, hogy az ultra-feldolgozott élelmiszerek (UPF-ek) fogyasztása komoly egészségügyi kockázatot jelenthet – olyannyira, hogy hosszú távon a dohányzásnál is ártalmasabb lehet. Az UPF-ek – mint például a szénsavas üdítők, csomagolt nassolnivalók és feldolgozott húsok – gyakran tartalmaznak mesterséges adalékokat, de nélkülözik az alapvető tápanyagokat. Ezek az ételek a modern étrend jelentős részét teszik ki: az Egyesült Államokban a felnőttek étrendjének 60%-át, a gyermekekének pedig akár 70%-át is.
A mediterrán étrend titkai
A mediterrán diéta csökkenti a szívinfarktus és a tüdőrák kockázatát, sőt a szellemi képességek időskori romlásának veszélyét is, és ennek egyik tényezője a paradicsom piros színét adó festékanyag lehet - írja az Európai Szívgyógyászok Társaságának folyóirata.
A csokoládé orvosság
A kakaóban gazdag fekete csokoládé a májcirrózisos betegek számára a jövőben akár receptre is kapható lehet, mivel egy friss tudományos munka rámutatott a fekete csokoládé jótékony hatásaira.
Rostfogyasztással az asztma és a diabétesz ellen
A sok rostot tartalmazó ételek fogyasztása javítja az immunrendszert, segíti a szervezetet a gyulladásos betegségekkel való küzdelemben - állítják ausztrál kutatók a Nature tudományos magazinban közzétett tanulmányukban.
Görög joghurt vagy szénhidrát? – Ezért jobb a joghurt edzés után
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a görög joghurt fogyasztása edzés után hatékonyabban csökkenti a gyulladást a szervezetben, mint az azonos energiatartalmú szénhidrátos puding. A kutatás a Nutrients folyóiratban jelent meg, és arra kereste a választ, milyen szerepet játszhat a görög joghurt a regenerációban és a gyulladás csökkentésében.
Az emberek szívesebben tartanak húsmentes napot egészségük megőrzése érdekében, mint környezetvédelmi vagy állatjóléti okokból
A Budapesti Corvinus Egyetem legfrissebb kutatásából kiderült, hogy az embereket jobban motiválja az egészségük megőrzése arra, hogy kevesebb húst fogyasszanak, mint a klímavédelem vagy az állatok jogai.
Szarvasgomba: kincs a tányéron
A szarvasgombát a 18. századi francia gasztronómus, Brillant Savarin a konyha gyémántjának nevezte, és a mai napig csúcsgasztronómiai különlegességnek számít. Egyesek szerint, a gomba egyenesen afrodiziákum, noha ezen állítás igazolására eddig semmilyen tudományos bizonyítékot nem találtak.
Élet élvezetek nélkül: a Johnson-kísérlet, amikor az egészség megszállottsággá válik
Az örök élet gondolata évezredek óta foglalkoztatja az emberiséget. A tech-világ egyik különc milliárdosa, Bryan Johnson azonban nem csupán álmodozik róla – nap mint nap azért él, hogy lelassítsa saját öregedését. A kérdés csak az: vajon megéri mindazt az áldozatot, amit ezért hoz?
Nem csak fűszer: 5 tény a gyömbér jótékony egészségügyi hatásáról
A gyömbér évezredek óta alapvető fűszere a konyhának, legyen szó téli teákról vagy pikáns wok-ételekről. Azonban nem csak az ízvilág miatt kedvelt: a gyömbér a hagyományos gyógyászatban is fontos szerepet kapott, és a modern tudomány is egyre inkább bizonyítja jótékony hatásait. Kutatások szerint a gyömbér segíthet a hányinger csökkentésében, a megfázás enyhítésében, a gyulladások mérséklésében, valamint a szív egészségének támogatásában.
8 biztos jel, hogy ideje távozni egy étteremből
Nem minden éttermi vacsora tökéletes. És néha nem is kell megkóstolni az ételt, hogy érezzük: valami nem stimmel. Éttermi szakértők szerint ezek a jelek azt mutatják, hogy az adott helyen valószínűleg gondok vannak a kiszolgálással, a tisztasággal vagy a légkörrel.